Kami Suka!!

What do you think??

Uii?Tak kan tengok je.:)

Wednesday, October 20, 2010

FIRST TRY- Falling in LOVE with BALLPEN

haaa....ni lukisan sejarah ni..haha..ni lukisan prtama aku guna medium ball pen...aku trpengaruh dgn hasil kerja halus ball pen bro Bandi...kenalan dlm pesbuk..beliau ni slah sorang member grup Peminat Lukisan Potret kt fesbuk yg Cikgu Mas Potret buat..aku tgk hasil kerja tgn dia mmg mntop gila...siap guna ball pen lagi..lagi gila!!..byngkan la..guna ball pen bagi aku time ni mmg imposible la...risiko tinggi beb..kalu dh salah gores..nak padam??sori..blanco pun buat rosak lukisan..sbab 2 org putih kata..impossible is nothing..aku pun try la atas krtas oil painting...krtas ni pun aku slah beli sbnarnya..igt nak beli lukisan biasa..aku trsalah ambik...bkurun juga aku smpan bwah meja..tp org kata..ada hikmah disbliknya...ni la hikmahnya...akhirnya..aku pun btemu jodoh dgn ball pen...

model ni aku copy dr internet..x da model lain aku brkenan..tgk gmba ni kt google search..aku trus trpikat...besa..kalu nak mlukis msti trpikat ngan model dulu..kalu x..lukisan x mnjadi...hehe..so..aku pun mncuba nasib..of koz aku lakar dulu guna pensel..sketch situ..sketch sini...bila dah ok..aku pun try a ball pen..time ni..tgn aku bgetar siot...first try la katakan..tp brkat kelembutan jari yg Tuhan pinjamkan kt aku ni..brjaya juga aku buat...part rambut 2 mmg spoil sket...dlm gmbar pun x jelas sgt...aku hentam gores2 gitu jer...bila dah siap..aku trus scan..mmg puas hati la tgk hasil ni...stat dari hari 2..aku mula bechenta dgn Ball Pen...^^,

FIRST TRY
medium : ball pen
size : A4
model : x tau..ambik google search
27/06/2010

No comments:

Post a Comment

feel free to leave your comment..^^,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...