Kami Suka!!

What do you think??

Uii?Tak kan tengok je.:)

Wednesday, November 10, 2010

Rex the Guitarist

goresan Rex The Guitarist ni antara lukisan pling mncabar aku buat...dari pilih gambar...smpai la ke finishing...dah lama beliau nak aku gores gmbar dia...aku carik kt fesbuk gmbar profile pun x da..tunggu dia bagi gmbar x juga bagi2..entah nak ke x aku pun x tau..dah 2 siap tuntut bila nak lukis potret dia plak??cilaput sungguh..dah dia x bagi gamba..camna aku nak lukis kan??last2 aku dtg bilik dia mintak sndiri...dah dia bagi pulak gmbar yg x brapa nak hnsem..*mmg x hnsem pun*..hahaha...last2 aku minta la gamba dia main gitar...posing dah ok...muka dia pulak x clear....ni gmbar dia tgh main gitar aku mntak...time mlm Seribu Bintang kt IPG KTAR...gmpak jugak mlm 2..aku yg main bass kt sblah 2..hehe

Malam Seribu Bintang IPGK TAR 2010
[ MEET MR. SANUH ]
posing rex dah ok...mslah part muka 2...trpksa plak mntak gmbar dia rsa dia hnsem la...so..aku mnta la gmba beliau pkai spek...nak test juga buat reflection kt kaca mata..entah mnjadi entah x..sjer nak cuba try test power..org putih kata..prektis make perfek...hehe..


Model : Rex Scott
gmba ni x silap aku time KAGUM 2009...kt johor ni..kt kolam renang skolah sukan bandar penawar..2 pakai spek hitam x lain la 2..nak skodeng..cuci mata la katakan..dah bnyak aweks2 pakai swimming suit...haha..dipndekan cite...aku cut pulak gmbar ni..edit kt photoshop...sambung ngan bdn dia tgh main gitar 2..dah brtambah dah keja aku...ni charge mhal sket..haha..cut punya cut..edit punya edit...jadi la begini...



Gambar edit

so..dpt la keje2 mengores aku brmula...part muka 2 snang sket...part spek 2 yg mampuih..slow juga aku buat..nak bagi efek kaw la kunun...1st time lukis potret guna spek..takut x mnjadi la pulak..then selesai..part jari plak..jari jemari ni aling suka aku buat..klu mnjadi buat..jari nmpak real n hidup...tp...aku kan baru blajar..so..part jari nak hidup 2 kureng sket..hehe...part paling leceh..nak hitamkan blazer dia 2..habis juga ink pen aku nak gores 1 blazer...leceh2..n part paling aku suka...lukis gitar..haha...aku trpaksa pinjam gitar rex skejap sbab nak tgk detail gitar 2..kt gmbar x jelas sgt..so aku pnjam gitar dia n gores...last2..hasilnya...aku pun puas hati......hehe...baru tadi aku tgk dia dah balut lukisan ni guna plastik lapik buku..hampeh btol..framekan la rex..adoh...tp xpa...tea C peng spesel setahun...gnjaran pling lumayan..hehe..^^,


medium : ball point pen
size : 30.5cm x 45.8cm


15 comments:

  1. tanks bro..mun ko ada gmba kcak2..bleh hnta kt ku..klak ku try polah..hehe

    ReplyDelete
  2. stailoo.. ney rex.. kembang idong nya d lukis kau tok..

    ReplyDelete
  3. mun kmbang ya..gik dpt ku nerimak..ya smpey kinek tok nya agik trsengeh2..x tahan ku..

    ReplyDelete
  4. ti aku nyadi d....lukis gmbr kdiri myuh2...apresiasi kendiri..heheh..d myuh peda ku lukis potret mnusia....how about scenery@haiwan?? hehe..baka Jack Dawson ba titanic nya...charcoal ka...

    ReplyDelete
  5. wawa:haha..malu ka ngelukis gmbar drik empu...>.<..trpikir ga ka ngelukis potret haiwan..tp..ukai cdak ulih komen ba dtu pun..haha..charcoal mahal oo...rm30 skotak min..bru brapa btg jak dlm...mnah ku ngena arang pnggang manuk ba DI..haha..tq sbab brik cdangan..bru ku trpikir ga..^^,

    ReplyDelete
  6. neeyy..agi bc empedu malu ga..kumbai nadai...xpa nya..ku mrelakan kura2 ku yg cumil jd model d..lg ku komen bg pihak..hahahah
    price dosen't worth the passion..jnji hasil mnh..rega lukisan pun up la nak.. nda pun lukis manuk panggang DI brik g tokey ya...mtk free manuk siko..worth rm13..bc ga empa maia ndai fulus...haha

    ReplyDelete
  7. style habis muka rex ctok..haha...

    ReplyDelete
  8. kacak2..nang mantap la ^^,

    tp kn,ku bok pasan,muka rex kdk aron ckit2 ow?hehe ;p

    ReplyDelete
  9. cdak 2 kan dr sama dr serian..muka org serian nang sama jak ku ngga..haha..ko dr serian juak ka beth??XP

    ReplyDelete
  10. ishhh..ku bkn org serian..
    owh,ko nk mdh muka ku sama ngan rex n aron la tek ow?jcissss.hehe

    :P

    ReplyDelete

feel free to leave your comment..^^,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...