Kami Suka!!

What do you think??

Uii?Tak kan tengok je.:)

Thursday, November 11, 2010

Hikayat Sang Aku

pada zaman dahulu..tnggal seekor aku di sebuah prkmpungan brasrama penuh..di situ, sang aku selalu mengores krtas2 lukisannya shingga gua laci mejanya penuh dgn krtas2 lukisan yg digores..alangkah bagus kalau teknik mengores itu diaplikasikan pada prtandingan gores & menang..hadiah pun lumayan..tipu itu cuma helah semata2..jgan mudah trpengaruh dgn teknik perniagaan....hehehe...

pada suatu hari..setelah sekian lama mengembara ke pelabuhan IPTAR...dia menyelongkar peti lama yang dibwanya bersama semasa brhijrah ke pelabuhan itu..tiba-tiba, sang aku terjumpa beberapa simpanan krtas2 hasil goresannya sewaktu masih di perkampungan asrma penuh dahulu..lalu..sang aku pun mula meneroka semula krtas2 lukisan itu.....rupa2 nya..bnyak trsimpat potret2 lama yg digores oleh sang aku..tetapi...x brapa nak menjadi...maka..dgan kuasa bulan..dipostkan la potret2 itu untuk hidangan sang2 pncinta goresan2 duniawi...p/s : sapa ketawa bau taik!!



Model: Ruud van Nistelrooy

model: Tim Anand ( adik sang Aku )



ni plak..beberpa goresan klasmate sang aku sblom brhijrah dahulu..kunun nya nak diberik sbagai hadiah perpisahan..tp...atas sebab musim tngkujuh dah masuk musim tngklapan..jd..gores2an sang aku terbantut dan disimpan di arkib negara...

SANG AKU BERCERITA

model : Kay
haa..yg ni ..nama glamer Kay...beliau asal Trengganu...senyum sokmo 2 mmg motto beliau..hehe...agak lasak org nya..hehehe..spjg aku knal dia..sempoi...x pnah lagi aku tgok dia marah...cool jer...kalu dia lelaki mmg bnyak aweks sangkut kt dia...relaks...terer mengores jgk Kay ni..jles jgk tgk lukisan dia..ada stail2 sndiri..kalu jd kartunis mmg mletup..srius..stroke lksan dia x prnah aku jmpa kt krtunis lain..mmg dia spesel sket la...klu x caya..tnya la org empunya body..hope Kay msih aktif mlukis mcm dulu..^^,


model : LalaStar
yang comel lote ni plak LalaStar...ABC (anak bisaya campur) ni asal limbang...petite jer org nya..^^,.mnja2 la jgak...suka trsenyum..tp klu dah mrah...mak singa pun kalah..jgn marah lala..haha...spjg aku brklasmate dgn beliau...x prnah kut aku brpublic story ngan dia dlm bhsa bisaya..slalu guna bhsa isyarat jer..hoho...tp klu tgok gmbar sebenar...kira aku dah rosakkan muka dia..dia cntik lagi sbnarnya...haha..lala..ku dah puji tok..blanja klak a kt KFC..^^,













model : Eben
yang blagak macho prasan cool ni plak nama dia Ben..aku besa pnggil Eben..hehe..budak Sabah ni..skrg tgh studi kat oversea...dah mrasa cuaca 4 musim dh beliau..eleh..aku pun dah pegi oversea..kt Brunei..haha...jgn mrah Eben aa...^^,...1 aku respek ngan beliau ni..mmg terer bab goreng mengoreng gitar...stakat lagu hotel california 2 mmg makanan dia...bagi jer apa2 lagu kt dia..mmg masyuk...time 2 aku mmg kagum giler ngan bakat dia....haha..selain hebat dalam tekel menekel bola...dia pun aku rasa ada bakat dlam tekel menekel aweks...tapi......hehehe










Model : Odrey












yang senyum lebar ni plak org panggil Awey...bukan Awie pnyanyi 2..tp aku lbih suka pnggil dia Odrey...5 tahun jd klasmate dia...dia ni antra slah sorang gadis pujaan kt skolah aku...bnyak juga senior2 nak tekel dia dulu....apa??aku??sori la aku nak trpikat ngan Odrey ni..dia yg trpikat ngan aku ada la..hahahaha...boh mnas Odrey aa...haha...yg paling melekat kt otak aku...suara dia unik sket...x tau nak kta mcam mna..klu nak tau..korang jumpa la beliau sndiri..hehehe










model : BUKAN Mary..jgn prasan..XP
errr...yg ni plak....freescetch jer...aku lukis sorang aweks tgh posing kt krusi..maybe ada pngaruh katus sket..sbab ni bkn stail potret..sajer2 mngenang lukisan lama...kalu korang perati btol2..kt bhgian bwah lksan 2 ada d tulis "reserved"..haha...yg 2 klasmate aku tulis..nama dia Mary...dia dah booked awal2 lukisan ni..dia kta time 2..nnti hjung tahun dia nak ambik...pas 2..prasan plak aku lukis gmbar dia..haha...time 2 dia dah tukar pesen rebonding..rmbut ala2 iklan rejoice kt tv 2....dia kta 2 lksan msa rmbut dia msih blom rebonding...aku iya kan sja..tkut dia kecik ati..haha..dulu aku ngan Mary ni musuh ketat..x bleh jmpa sket..msti nak gadoh pnya..dia la yg carik pasal..sbab dia syok kt aku..2 psal dia sngaja cari gado..haha...^^,
gmbar2 klasmate lain..x smpat aku nak buat..yg ada ni pun blom siap...wktu last tahun form 5...aku konsentrate ngan studi..haha..sory guys...tp korg mmg kwan2 pling aku kagum..bak kata Nickelson....KAWAN SAMPAI MATI!!!..^^,



 kini, sang aku ingin memohon maaf kpada rakan2 nya itu sbab x sempat nak bagi..sbab blom siap pun...buat klasmate lain plak..x smpat nak gores pun...andai kata ada slah silap...sori beribu sori...kngan brsama korang x dpt sang aku lupakan...^^,

9 comments:

  1. ammmmboiiii juwieeee komen odrey nyak...tajam..btw keep it up ku and nen nampak banyak kemajuan dalam lukisan terkini....;))

    ReplyDelete
  2. cis sungguh dik juwie..haha..xpa, ku biarkan jak d prasan aku syok ngn d suba..hahaha!

    ReplyDelete
  3. odrey:hahaha..gurau2 bah..anang nganu aa..^^
    mary:hahaha..habis la..pas tok konfem ku jd robot!!!>.<

    ReplyDelete
  4. nice post! lamak sik nangga lukisan legendary ko ya =)ko blaja jd cikgu bm ka cikgu seni iptar cya juwi?

    ReplyDelete
  5. ija:haha..tanks..^^,...ku mok jd PKHEM sbnanya..XP

    ReplyDelete
  6. haha..bgus2. ganti ustaz..heheh

    ReplyDelete
  7. nice entry..
    teruskan mngembang bakat anda.. x elok tpendam lama-lama.. let the world know about u :)

    ReplyDelete
  8. aizat:sy igt aizat artis 2 td...hehe..tq2...^^,

    ReplyDelete

feel free to leave your comment..^^,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...